Odżywianie

Wegańskie białko konopne – dieta wegańska dla sportowców

• Zakładki: 12


Skąd bierzesz białko? Dieta wegańska nie dostarczy Ci odpowiedniej ilości białka. Skoro nie jesz mięsa, to nic nie osiągniesz na siłowni. 

Ile razy dane Ci było wysłuchiwać takich pytań i rad od mięsożernych znajomych? Uspokajamy – sportowcy-weganie też mogą ćwiczyć i pobijać rekordy, a kurczak z ryżem i brokułami to nie jedyny sposób na uzupełnienie białka po treningu. Poza wegańskimi, wysokobiałkowymi daniami (z soją, komosą ryżową, roślinami strączkowymi, szpinakiem, chia lub orzechami) masz też dodatkowe wsparcie, jakim jest konopne białko wegańskie dla sportowców.

Białko konopne dla wegan

Najpopularniejsze wegańskie odżywki białkowe zawierają konopie. Nasiona konopi są kompletnym źródłem białka dla organizmu i zawierają wszystkie 9 najważniejszych aminokwasów. 100 g nasion konopi zawiera więcej białka niż 100 g filetu z kurczaka, dzięki czemu konopie są idealnym produktem dla wegan i wegetarian. Konopne białka roślinne dostarczają organizmowi błonnik, żelazo, wapń, sód oraz witaminy A, B, C i D, a do tego dobrze smakują. Wegański shake z konopnym białkiem roślinnym ma charakterystyczny, lekko orzechowy smak. Białko konopne w połączeniu z mlekiem roślinnym albo wodą będzie idealne dla wegan jako napój przed- albo potreningowy. Możesz je też dodać do owsianki czy koktajlu.

Podsumujmy! Czy dieta wegańska może zapewnić sportowcom właściwą podaż białka? Jak najbardziej! Wystarczy wybrać dobre białko wegańskie dla sportowców – białko konopne.

Artykuł powstał przy współpracy ze sklepem Hemp King.

Fot. Shutterstock.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
33 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.